Nu am pretentia ca sunt bucatar, dar in bucatarie ma simt ca pestele pe uscat...

joi, 1 decembrie 2011

Plăcintă cu mere şi scorţişoară

Ingrediente pentru 10 porții:

pentru foi: 
 1 ou, 60 g zahăr, 50 ml ulei, 75 ml lapte, 200 g faina, 3 g amoniac.
pentru umplutură:
750 g mere rase, 75 g zahar, 15 g scorțișoară.

Mod de preparare:

   Oul se bate, se amestecă cu uleiul (pus câte puțin), după ce acesta s-a încorporat se adaugă zahărul și se amestecă până se încorporează bine și acesta, se adaugă amoniacul (îl putem stinge cu putină zeamă de lămâie apoi se adaugă făina după ce frământăm bine aluatul facem 2 foi, pe care le punem la copt pe dosul unei tăvi, peste ultima foaie presărăm zahăr pudră imediat după ce a fost scoasă din cuptor.
    Merele se vor pune la călit împreună cu zahărul, după ce s-au călit adăugăm scorțișoara și le mai lăsăm 1 minut pe foc.
   Vom umple foile dar vom fi atenți ca foaia pe care am presărat zahărul pudră să rămână deasupra , apoi vom lăsa plăcinta 2-3 ore.
 

    Pentru că eu am preparat această plăcintă de 1 Decembrie am ornat-o cu gelatină colorată ...
    Am ales să prezint această rețetă de plăcintă  deoarece de multe ori am gustat plăcinte de la diferite "gospodine" și am constatat că aluatul nu e copt pentru că nu au stors merele s-au pur și simplu nu l-au lăsat destul în cuptor, e foarte important să cunoști cuptorul în momentul în care te apuci de gătit, de aceea nu există un timp fix pentru niciun preparat.

Niciun comentariu: